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ICBM 3D

Homebrew, 1998

A wireframe game written by Bill Kendrick for the X Window system according to the source code:

  ICBM3D 0.4
  
  A "Missile Command" clone, in Three Dimensions
  
  by Bill Kendrick
  
  New Breed Software
  nbs@sonic.net
  http://www.sonic.net/~nbs/unix/x/icbm3d/
  
  With help from:
  - Brian Mordecai  (random comments and suggestions)
  - Matt Hermes     (random comments and suggestions)
  - Roger Mamer     ("make the screen flash!", and beloved sysadmin)
  - Steve Becerra   (targetter toggle option suggestion)
  - Martin Green    (growing cities idea)
  - Robert Hamilton (code speed enhancements)       <hamil@barbarian.tamu.edu>
  - Luis Fernandes  (XCreatePixmap correction)             <elf@ee.ryerson.ca>
  - Tim Rightnour   (Better makefile)                       <root@garbled.net>

  Based on Missile Command
  by Dave Thuerer of Atari, 1981

  March 2, 1998 - July 29, 1998

(And yes, misspelling Theurer’s name is in the original source)

Again more of a curiosity since this is not a fully fledged game, looks more like an abandoned project since the game peters out after a few levels. Did not know that until it was already ported, though, which also only took an afternoon. Being able to rotate the game area around, so manually defining the viewpoint, is kind of nice to watch.

Inputs

  • while holding button 2: the joystick is used to change the viewpoint
  • while holding button 3: the joystick moves the target in the x/y plane and
  • otherwise the joystick moves the target in the x/z plane
  • button 4: fires an intercepting missile from the nearest base

Localization

//NAME="ICBM3D"
//

GERMAN[] = {
    { 0, 0, 0},
    { 0, 0, 0},
    { 0, 0, 0},
    { 0, 0, "                           ICBM 3D, eine 3D Interpretation von Theurer's Missile Command Spiels von Bill Kendrick, 1998. Nachdem ich XInvaders 3D, ein \"Space Invaders\" 3D Spiel, portiert habe war das ein logischer, nächster Schritt. 'Da es existiert': sieht zwar recht nett aus aber funktioniert für mich nicht als Spiel - und da waren auch noch ein paar offensichtliche Fehler im Originalsource weswegen ich mich frage, ob das nur eine kleines Projekt war als Demo oder zum lernen der X Window Umgebung (woher dies kommt). Allerdings sind eine Handvoll von 'Danke an' im Sourcecode: an Brian Mordecai, Matt Hermes, Roger Mamer, Steve Becerra, Martin Green, Robert Hamilton, Luis Fernandes and Tim Rightnour - also vielleicht missverstehe ich hier was.                      Es funktioniert allerdings sehr gut als 3D Demo: ein kleines Stück animerter Drahtgitterwelt, in der einiges passiert und wo man die Kamera etwas kontrolliert ist.. nett..                         "}
};

FRENCH[] = {
    { 0, 0, 0},
    { 0, 0, "NIVEAU %d"},
    { 0, 0, "FIN DE PARTIE"},
    { 0, 0, "                           ICBM 3D est une adaptation en 3D du jeu \"Missile Command\" de Theurer, réalisée en 1998 par Bill Kendrick. Après avoir réalisé le portage de XInvaders 3D, un jeu en 3D de type \"Space Invaders\", il m'est apparu logique, dans la foulée, d'y jeter un coup d'oeil: pour moi, si le résultat est plutôt joli, il ne faut pas s’attendre à découvrir un jeu à proprement parler -j’ai constaté l’existence de quelques bogues assez visibles dans la source originale qui me laissent me demander si l’on a pu vraiment y jouer un jour ou s'il s'est plutôt agi d'un petit projet intéressant voire d'une démo pour X Window (dont il est issu). Mais il est à noter qu’il y a eu de nombreux remerciements estampillés \"avec l'aide de\" dans le code source : Ils sont destinés à Brian Mordecai, Matt Hermes, Roger Mamer, Steve Becerra, Martin Green, Robert Hamilton, Luis Fernandes et Tim Rightnour- aussi j’ai peut-être manqué quelque chose. Hormis cela, Il fonctionne très bien en tant que démo 3D: regarder une minuscule partie d'une zone filaire animée en 3D et pouvoir contrôler la caméra est, disons le... Plutôt sympa...                   "}
};

ENGLISH[] = {
    { 0, 0, "ICBM 3D"},
    { 0, 0, "LEVEL %d"},
    { 0, 0, "GAME OVER"},
    { 0, 0, "                           ICBM 3D, a 3D interpretation of Theurer's Missile Command by Bill Kendrick, 1998. After porting XInvaders 3D, a \"Space Invaders\" 3D game this was a logical next step to look at: to me this looks reasonably nice but does not work as a game - and there were a few obvious bugs in the original source which lets me to wonder whether this was ever really played or whether it was more of an interesting little project or demo for the X Window system (where this originated from). Then again - there are a handful of 'with help from' thanks in the source code: to Brian Mordecai, Matt Hermes, Roger Mamer, Steve Becerra, Martin Green, Robert Hamilton, Luis Fernandes and Tim Rightnour - so maybe I am missing something.                      It does however work very well as a 3D demo: watching a tiny slice of an animated 3D wireframe area and being able to control the camera is.. nice.                         "}
};


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