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Rebel Defender

Homebrew, 2015

A 3D game for X Windows programmed by Vincent Portet which for once is not based on an arcade game. Does not make it better: you are stuck in a turret in space, and TIE-fighterlike things come from all directions towards you, take one shot and then fly over you and away. All this happens only in one 2D plane, though, so you rotate your turret and take shots with what I assume is a cannon. And have to wildly guess about the ‘height’ and hit zone of the shots, they seem to need to be higher up than what you might assume. Well, what I assume.

Probably a learning how to program and/or the X Window system or 3D in general project. Truly awful.

Inputs

  • Button 2: rotate turret left
  • Button 3: rotate turret right
  • Button 4: fire / start game
  • Joystick: aim your cannon

Localization

//NAME="RDEFEN12"
//

GERMAN[] = {
    { 0, 0, 0},
    { 0, 0, "Die Rebellenbasis wird\nheftig angegriffen !\n\nVerteidige Sie mit einer\nrotierenden Kanone."},
    { 0, 0, "\nSchiesse nicht auf\nRebellenschiffe, das\nkostet viele Punkte."},
    { 0, 0, 0},
    { 0, 0, "Spielende"},
    { 0, 0, "                           Rebel Defender v1.20 von Vincent Portet 2015. Ein weiteres X-Windows 3D Spiel, welches in einem Tag auf die VF portiert wurde, um es sich mal anzusehen: der original Sourcecode fühlt sich unfertig an. Ich glaube, dies war eine Programmier-/Lernübung und kein echter Versuch ein brauchbares Spiel zu machen - aber falls ich mich irre entschuldige ich mich hiermit. Das original hat keine Musik und nur drei (aber sehr nette) Töne, ebenso keine Animation wenn man die TIE-Fighter Bomben (?) trifft: die verschwinden einfach plötzlich samt dem eigenen Schuss. Komisch. Das ganze Spiel ist komisch: man ist festgenagelt in der Mitte und soll abschätzen, in welche Richtung man schiessen muss und da mit der Maus hinklicken. Bzw. auf der Vectrex mit Analogjoystick einen von mir dazugebastelten 'Maus'zeiger herumbewegen. Und ich habe immer noch keine Ahnung was die Rebellenfighter eigentlich bewirken sollen (die kommen ab Level 3).                          "}
};

FRENCH[] = {
    { 0, 0, 0},
    { 0, 0, "La base est victime\nd'une attaque ennemie!\nVous devez la défendre\navec une tourelle\nd'artillerie."},
    { 0, 0, "Évitez de tirer sur les\ncombattants rebelles qui\nvous assistent, sinon\nvous perdrez des points."},
    { 0, 0, "Niveau %d"},
    { 0, 0, "Fin de Partie"},
    { 0, 0, "                           Rebel Defender v1.20 de Vincent Portet - 2015. Un autre jeu X-Windows 3D porté en un jour sur la VF pour y jeter un oeil - le code source original est un peu désordonné et semble également inachevé. Je pense qu'il s'agissait peut-être d'un exercice d'apprentissage pour V.Portet et non d'une tentative réelle de créer un véritable jeu - mais si je me trompe, je m'en excuse par avance.  L'original n'a pas de musique et trois sons (bien que sympathiques) en tout et pour tout. Il n'y a pas d'animation non plus: si vous touchez les balles qui arrivent, elles disparaissent soudainement. Bizarre. Le jeu tout entier est du même acabit : vous êtes coincé en plein centre et devez tirer des balles sur les chasseurs TIE qui attaquent: dans ce but vous devez utiliser soit votre souris sur X-Windows, soit ici sur Vectrex, un joystick analogique pour déplacer le pointeur (le jeu original n'a pas de flèche spécifique mais utilise le pointeur de la souris du système Windows). Je n'ai toujours aucune idée de ce que font réellement les chasseurs rebelles (ils commencent à apparaître au niveau 3).                         "}
};

ENGLISH[] = {
    { 0, 0, "REBEL DEFENDER"},
    { 0, 0, "The rebel base is under\nTIE fighter attack!\n\nYou must defend it using\na rotating gun turret."},
    { 0, 0, "Avoid shooting the rebel\nfighters which are\ngiving you assistance,\notherwise you will lose\npoints."},
    { 0, 0, "Level %d"},
    { 0, 0, "Game Over"},
    { 0, 0, "                           Rebel Defender v1.20 by Vincent Portet 2015. Another X-Windows 3D game ported in a day to the VF to look at - the original source code is a bit of a mess and also feels a bit unfinished. I think this might have been a learning exercise for V.Portet and not an actual attempt to create a real game - but if I am wrong I apologize in advance.  The original has no music and three (albeit nice) sounds, also no animation if you hit the incoming bullets, they just disappear suddenly. Weird. The entire game is weird: you are stuck in the middle and shoot bullets at incoming TIE fighters with your mouse on X-Windows or here with an analog joystick to move the 'mouse' pointer around (original game has no arrow as marker but uses the mouse pointer of the windows system). I still have no clue what the rebel fighter actually do (they start appearing in level 3).                         "}
};
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